28/6

Hej! Det var länge sen... en vecka eller nåt :P

Är som sagt här i Finland nu hos min mormor och morfar och idag ska vi åka till en stuga vi hyrt med mina kusiner : Petra, Krista, Liisa, Siiri, Sara :)

Det ska bli skitkul, men det kommer inte finnas nån dator där så det blir en veckas väntan på nästa inlägg också...Men... aa.. det får ni väl stå ut med ;P

Idag är det den 28:e juni, som innebär att det är den 29:e i morgon - JAG FYLLER ÅR! :D Yeah, blir äntligen fjortis ;)

Inget mer att säga, kanske ska nämna lite vad jag har gjort hittills ;)

Vi var här hemma hos mormor och morfar både söndagen och måndagen och sen på tisdagen satte vi oss i husblien och körde i ca en timma till mina kusiner! Där har vi vart mest ute och spelat fotboll, badat i deras pool, käkat glass mm. Sen på torsdagen åkte vi hem till mina morföräldrar igen och på fredagen var det ju midsommar, så vi åkte till min mormors syster och "firade" där. Badade bastu och badade ute i deras lilla "sjö", spelade kubb, grillade osv...

Efter firandet åkte vi hem igen (hem till mormor och morfar) då vår syssling följde med, Adina. I lördags har vi bara slappat och kollat på film då det var ganska dåligt väder... Men i går innan hon skulle åka hem gick vi till "stan" och shoppade! Det är sommarrea här nu så jag fick med mig ett linne med "nitar" på. Ska köpa nåt mer sen när de sänker priserna ännu mer och lägger ut mer i rean.

Och idag ska vi som sagt till stugan där vi ska fira min födelsedag! Vi kommer att ha skitkul då alla kusiner från mammas sida är samlade och vi bor i en stor stuga med nära till den fina stranden där det finns en lekpark och vattenruschkana!!!! Och det är en stoooor kana, också ;)

Men... nu måste jag packa innan vi åker och kanske äta nåt också ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0